
Food and Beverage Manager for international airport hotel
Who is our client?
- This one-of-a-kind, contemporary 4-star superior airport hotel is strategically located near Schiphol International Airport. The recently renovated hotel boasts a casual ambiance with 222 guest rooms and suites, as well as meeting, training, and conference space for up to 150 people. Ideal for business or city visits trips to Amsterdam, guests can enjoy a wide selection of local flavours in the restaurant and lobby bar, as well as relax in the sauna or Turkish steam room.
What will you do?
- As Food and Beverage Manager, you will be part of the hotel’s Management Team and you’ll be in charge of overseeing service within the restaurant, lobby bar and 12 meeting rooms. You will manage, mentor, and coach a group of eager F&B colleagues to ensure that everything is planned out, attended to down to the last detail, and that your guests are not left wanting.
- Additionally, you will be in charge of ensuring the price-quality ratio, establishing, coordinating, and monitoring service standards, optimising departmental turnover and margins, and initiating and executing necessary changes to your department.
Who are you?
- You have Restaurant / Hotel Management training
- You have relevant work experience
- You have obtained certificates in first aid (BHV), Social Hygiene and Instructor (Leermeester), or are willing to
- You are motivated and proactive, with an eye for detail
- You have a hospitable and guest oriented attitude
- You are ambitious, eager to learn and a team player
- You have a good command of the English language. Dutch is also preferred
- You are legally permitted to work in the Netherlands, holding an EU/EEA passport or a valid work visa
- You live in Amsterdam (or nearby)
Terms of Employment
- A salary in accordance with the hospitality industry collective labour agreement depending on your experience
- 8% holiday allowance
- 25 holidays per year for full-time employment
- Reimbursement of travel expenses
- Pension schemes in accordance with the Horeca CAO
- Work clothes
- Delicious meals
- Attractive staff discounts within the hotel group
- Fun staff events
- Excellent international career and training opportunities
Apply
Does this sound like you? Then you can apply using the form below!
Not sure which position is a better fit for you, or haven’t found an open vacancy that matches your dream job? We have an open application for just that! Send your CV via our website to introduce yourself or send us an email to contact@pridehospitality.nl!
Once we’ve reviewed your application, we’ll send you an email and schedule a phone call!
We’ll have an open conversation to get to know you, your background, your interests, and your career goals better! If you’ve applied specifically to one of our open vacancies, we’ll give you more information about the position and the employer and answer any questions you may have. We’ll suggest some of our (other) job openings that we think might be a perfect fit for you and align with your interests and goals!
We’ll share your CV with our client and recommend you for the job.
We’ll get our clients’ feedback. If it’s a good match, we’ll arrange an interview between you and them!
We strive to create great, lasting matches between you and the restaurants and hotels we work with. If at any point in the hiring process things don’t work out, we always have other options to send your way!

Food and Beverage Manager voor internationaal airport hotel
Wie is onze klant?
- Dit unieke, eigentijdse 4-sterren superior airport hotel is strategisch gelegen nabij Schiphol International Airport. Het onlangs gerenoveerde hotel heeft een informele ambiance met 222 kamers en suites en vergader-, trainings- en conferentieruimte voor maximaal 150 personen. Ideaal voor zakenreizen of stedentrips naar Amsterdam. Gasten kunnen genieten van een brede selectie van lokale smaken in het restaurant en de lobbybar, maar ook ontspannen in de sauna of het Turkse stoombad.
Wat ga je doen?
- Als Food and Beverage Manager maak je deel uit van het Management Team van het hotel en ben je verantwoordelijk voor het toezicht op de service in het restaurant, de lobby bar en de 12 vergaderzalen. U beheert, begeleidt en coacht een groep enthousiaste F&B-collega’s om ervoor te zorgen dat alles tot in de puntjes wordt gepland en verzorgd en dat uw gasten niets te kort komen.
- Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de prijs-kwaliteitverhouding, het vaststellen, coördineren en bewaken van servicenormen, het optimaliseren van de omzet en marges van de afdeling en het initiëren en uitvoeren van noodzakelijke veranderingen op je afdeling.
Wie ben jij?
- Je hebt een Restaurant / Hotel Management opleiding
- Je hebt relevante werkervaring
- Je hebt certificaten EHBO (BHV), Sociale Hygiëne en Instructeur (Leermeester) behaald, of bent hiertoe bereid
- Je bent gemotiveerd en proactief, met oog voor detail
- Je hebt een gastvrije en gastgerichte instelling
- Je bent ambitieus, leergierig en een teamspeler
- Je hebt een goede beheersing van de Engelse taal. Nederlands is een pré
- Je bent wettelijk toegestaan om in Nederland te werken, in het bezit van een EU/EER paspoort of een geldige Nederlandse werkvergunning
- Je woont in (of nabij) Amsterdam
Arbeidsvoorwaarden
- Een salaris conform de Horeca CAO afhankelijk van je ervaring
- 8% vakantiegeld
- 25 vakantiedagen per jaar bij een fulltime dienstverband
- Reiskostenvergoeding
- Pensioenregelingen conform de Horeca CAO
- Bedrijfskleding
- Heerlijke maaltijden
- Aantrekkelijke personeelskortingen binnen de hotelgroep
- Leuke personeelsevenementen
- Uitstekende internationale carrière- en trainingsmogelijkheden